Wie we zijn

DO IT ORGANIC is een groothandel in biologische voedingsmiddelen die actief is in de toeleveringsketen van 100% biologische voedselingrediënten en biologische consumentenproducten. Als specialist in biologische voedselingrediënten met meer dan 30 jaar ervaring in de sector, werken we wereldwijd samen met producenten om een breed assortiment biologische producten van de hoogste kwaliteit te leveren.

Onze missie is om de hele voedselketen te veranderen naar 100% biologische voedsel. Daarom werken we samen met een netwerk van biologische boeren.

Maar voor ons gaat het niet alleen om het aanbieden van duurzame voedingsproducten. Wij geven veel om de planeet en haar toekomst. Dus hoewel we begrijpen dat biologische landbouw de sleutel is tot duurzaamheid, zorgen we er ook voor dat we de planeet in elke fase beschermen, in de productie, bij het verpakken en het verzenden.

We verpakken biologische voedingsingrediënten voor private labels binnen de foodservice en bieden volledige traceerbaarheid. We bieden ook hoogwaardige consumentenproducten met onze merken La Bio Idea, Amaizin en Basta! We zorgen ervoor dat alles wat we doen voldoet aan de hoogste ethische en sociale normen en dat we voldoen aan alle biologische criteria om de relevante certificeringen te behalen.

Wij zijn een B Corp 

Door het B Corp certificaat te behalen, laat we zien dat we sociale, duurzame en commerciële doelen succesvol kunnen combineren en hier transparant over communiceren. Zo bouwen we langdurige relaties op met biologische boeren bij verschillende projecten over de hele wereld, zoals in Cambodja, Mozambique en Oeganda.

We zijn erg blij dat we nu deel uitmaken van deze internationale beweging die staat voor Using business as a force for good. We nemen onze rol en verantwoordelijkheid binnen de maatschappij heel serieus en geloven dat het noodzakelijk is voor een bedrijf in deze tijd om een positieve en toekomstbestendige impact te hebben op de maatschappij.

B corp

Om in aanmerking te komen voor een B Corp certificaat, moet een bedrijf aantonen dat het een hoge score heeft voor zijn impact op het milieu en de maatschappij. Het bedrijf moet een B Impact Assessment score behalen van 80 of hoger. Onze totale impactscore is 90 punten. Dit is een geweldige score en we zijn trots op de certificering, maar we blijven ons best doen om deze te verbeteren en kijken ernaar uit om te blijven bijdragen aan een gezondere planeet.

Lees meer over deze certificering op de website van B Corp DO IT ORGANIC - Certified B Corporation - B Lab Global.

Ons assortiment biologische voedselingrediënten

Als biologische groothandel in voedingsmiddelen verkopen we meer dan 1000 verschillende artikelen en bieden we onze klanten alleen 100% biologische voedsel. Al onze producten worden geteeld en geproduceerd door ons zorgvuldig geselecteerde netwerk van boeren van over de hele wereld. 

Enkele van onze beste voedingsproducten zijn biologisch meel, zoals kokosmeel uit Sri Lanka en maïsmeel uit Nederland. We hebben ook een assortiment van biologische zaden, waaronder sesamzaad uit Oeganda en maanzaad uit Turkije, evenals ons assortiment biologische proteïnepoeder.

Bekijk deze film over ons samenwerkingsproject in Oeganda

Feiten

Om je een beter beeld te geven van onze missie als bedrijf, volgen hier enkele feiten over wat we doen en hoe we onze planeet proberen te beschermen: 

  • Wij zijn een privébedrijf met aandelen in handen van het management en onze werknemers
  • Wij werken met een wereldwijd netwerk van 180 leveranciers uit meer dan 23 landen
  • Onze samenwerkende partners vertegenwoordigen meer dan 30.000 kleinschalige boeren
  • Ons magazijn heeft een oppervlakte van 21.000 m2, met een opslagcapaciteit van meer dan 15.000 pallets
  • We zijn er trots op dat er meer dan 90 mensen werken in het DO IT ORGANIC team
  • We zijn er ook trots op dat we officieel een B Corp zijn
  • In onze eigen verpakkingsfaciliteit verpakken we biologische voedselingrediënten voor private labels met behulp van duurzame folie, etiketten, inkt en lijm
  • Het feit dat het hoofdkantoor, het magazijn en de verpakkingsfaciliteiten zich op één locatie bevinden, stelt ons in staat om een hoog niveau van kwaliteitscontrole en logistieke flexibiliteit en een lage CO2-voetafdruk te handhaven

Kernwaarden

Onze missie is alleen mogelijk als we onze kernwaarden centraal stellen bij alles wat we doen. Bij DO IT ORGANIC willen we de overgang naar biologische landbouw versnellen door ingrediënten en producten voor biologische voeding beschikbaar te maken voor onze klanten en consumenten.

De kernwaarden die bij onze filosofie horen zijn:

Betrokken

De wereld een beetje beter maken door persoonlijke partnerschappen. We behandelen mensen eerlijk, van boer tot consument.  We zorgen voor de hele keten.

Verbeteren

We hebben een sterke ambitie om de landbouw in de wereld’s te veranderen in biologische landbouw en een duurzame impact te maken. Voor onze planeet, voor onze gezondheid en voor toekomstige generaties.

100%

Wij zetten ons 100% in om de verandering teweeg te brengen. Dat doen we door 100% biologisch voedsel te leveren. 


 

 

Sociaal-economische gevolgen

Als biologische groothandel in voedingsmiddelen vinden we het belangrijk om betrokken te zijn bij elke fase van het proces en willen we de wereld een beetje beter maken door middel van persoonlijke partnerschappen. We behandelen mensen eerlijk, van boeren tot consumenten. We zorgen voor de hele keten.

Sociaal welzijn en eerlijke betaling zijn andere drijfveren voor ons bedrijf. Het is onze ambitie om de landbouw wereldwijd te veranderen in biologische landbouw en duurzame methodes. Daarom hebben we een speciaal MVO-budget dat is gericht op projecten die de overgang naar biologische landbouw en het welzijn van boeren ondersteunen.

Uiteindelijk is biologische certificering de basis waarop we werken en we zetten ons 100% in om verandering teweeg te brengen. 

Voor meer informatie over ons en hoe DO IT ORGANIC tot stand is gekomen, bekijk onze volledige achtergrondverhaal

Kies je taal