Quality Specialist Customers (40 uur)

Ben jij op zoek naar een functie op het gebied van kwaliteit binnen een organisatie waarin persoonlijk contact en service centraal staan? Zie je het als een uitdaging om in contact te staan met onze (inter)nationale klanten en met hen en jouw collega’s ervoor te zorgen dat er kwalitatief goede en veilige producten worden ingekocht?  En zie je het als een uitdaging om continu processen te verbeteren? Dan is DO IT ORGANIC op zoek naar jou!

Wij zijn DO IT ORGANIC, een succesvol, internationaal en groeiend bedrijf welke actief is in de markt voor 100% biologische voedingsingrediënten.

Over de functie

Het QA/QC team heeft als doel om de kwaliteit van onze producten en processen te waarborgen en te optimaliseren. Dit doen we door het implementeren, beheren en optimaliseren van kwaliteitssystemen zodat aan de wettelijke voorschriften en interne en externe specificaties (m.b.t. product- en proceskwaliteit en voedselveiligheid) en certificering wordt voldaan.

Samen met je collega’s ben je verantwoordelijk voor alle aspecten van kwaliteitsborging m.b.t. klanten en voor het onderhouden van het borgingssysteem m.b.t. de eisen die door de klant aan ons gesteld worden. Samen met de rest van het team werk je aan de verdere uitbouw van het kwaliteitssysteem op het gebied van de normen voor de biologische markt, het verder uitrollen van het kwaliteitsbewustzijn binnen de afdelingen en de bewaking van de voedselveiligheid. Binnen de organisatie wordt er gewerkt met Navision.

 

Als Quality Specialist Customers heb je de volgende verantwoordelijkheden:

  • Overlegpartner voor de afdeling Verkoop;
  • Actueel houden van de informatie over klanten en producten op het gebied van kwaliteit en wettelijkheid;
  • Aanspreekpunt voor klanten m.b.t. kwaliteit, voedselveiligheid en biologische integriteit;
  • In voorkomende gevallen deelnemen aan audits door certificerende instanties / klanten;
  • Digitaal archiveren / informatiebeheer;
  • Het invullen van questionnaires;
  • Eerste aanspreekpunt bij klachten;
  • Het verrichten van label controles;
  • Diverse administratieve werkzaamheden en overige ondersteuning t.b.v. de afdeling QA.

Omdat DO IT ORGANIC uitsluitend in de biologische markt actief is, zijn certificaten, traceability, teeltprocessen en het beheersen van productrisico’s in de keten erg belangrijk.

WIE zoeken WE?

We maken graag kennis met een Quality Specialist Customers die zijn 1e of 2de stap wil maken in zijn carrière (1-3 jaar ervaring in een vergelijkbare functie). Ervaring in de FMCG en/of biologische branche is een pré. Daarnaast breng je met je mee:

  • Een afgeronde HBO opleiding, richting voedingsmiddelen en technologie;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden op alle niveaus en het vermogen om stimulerend in teamverband te werken;
  • Je beschikt over een goede schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheid, zowel in het Nederlands als in het Engels;
  • Je bent nauwkeurig, zelfstandig, gedreven, flexibel, nieuwsgierig en gaat proactief te werk.
  • Je weet prioriteiten te stellen en je beschikt over voortschrijdend inzicht en een kritische houding. Daarnaast ben je alert op het naleven van procedures en beschik je over een oplossingsgerichte en stressbestendige instelling;
  • Kennis van ERP systemen is een pré;
  • Kennis van BRC en IFS certificeringsschema’s is een pré;
  • Affiniteit met biologische levensmiddelen.

 

Onze organisatie

Wij geloven dat we kunnen bijdragen aan een duurzame en betere wereld door de overgang van de conventionele naar biologische landbouw te versnellen. Wij maken dit mogelijk door het leveren van hoogwaardige gekwalificeerde en volledig biologische voedingsingrediënten en consumentenproducten. Wij zijn gepassioneerd om duurzaam impact te genereren. Onze bedrijfsstructuur wordt gekenmerkt door korte communicatielijnen, waardoor we snel kunnen inspelen op nieuwe ontwikkelingen.  

Wat kun je van ons verwachten?

Wij bieden een leuke en uitdagende functie binnen een enthousiast team. Daarnaast bieden we een fulltime dienstverband, 24 vrije dagen per jaar o.b.v. een fulltime dienstverband, een premievrije pensioenregeling, vakantiegeld en mogelijkheden om deel te nemen in de STAK. Daarnaast kun je wekelijks van verse biologische snackgroenten en fruit genieten; wordt er regelmatig een biologische lunch verzorgd en kun je onze producten met korting kopen.

Je komt terecht in een dynamisch bedrijf dat sterk groeiend is, waardoor je mogelijkheden hebt om je verder te ontwikkelen. Daarnaast wordt je gestimuleerd om actief mee te denken in de ontwikkeling van ons bedrijf.

Interesse of meer informatie?

Are you 100% involved to improve? Stuur dan jouw CV en een korte motivatie naar jobs@organic.nl

 

Voor aanvullende informatie kun je contact opnemen met Maarten Molenaar, FSQ Manager (maarten@organic.nl)

 

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld

 

Kies je taal